Heb jij een grote passie voor ICT? Krijg jij energie van het ondersteunen van klanten bij de meest uiteenlopende vragen? Vind je het een leuke uitdaging om onder tijdsdruk oplossingen te realiseren? Dan is de functie van Support Engineer echt wat voor jou!
Als Support Engineer bij SPS ben je verantwoordelijk voor het onderhoud aan alle klantomgevingen die gebruik maken van Gensys, de monitoringssoftware die SPS zelf ontwikkelt. Klanten die gebruik maken van Gensys zijn zeer afhankelijk van deze software. Jij zorgt ervoor dat de Gensys applicatie altijd goed functioneert en de klant tevreden is.
Hoe zien jouw werkzaamheden eruit?
Als Support Engineer lever je eerstelijns support via de telefoon of tickets binnen Gensys. Ook signaleer je acute en toekomstige storingen, en los je deze op een adequate manier op, indien nodig samen met collega’s.
Deze vragen zijn klantafhankelijk en erg uiteenlopend: ze gaan bijvoorbeeld over het gebruik, de inrichting en specifieke onderdelen van Gensys. In sommige gevallen heb je een adviserende rol, bijvoorbeeld door uit te leggen welke onderdelen van de applicatie voor een bedrijf van toegevoegde waarde kunnen zijn.
Op een leuke dag help je klanten verder, adviseer je ze bij een oplossing en kun je aan de slag met het ontwikkelen van een storage template.
Aangezien elke klantomgeving anders is, breng je alle specifieke wensen en vragen van klanten in kaart. Zo weet je welke nieuwe functies je met behulp van nieuwe en bestaande templates moet invoeren en welke aanpassingen daarvoor nodig zijn. Sommige van deze nieuwe functies zijn voor elke klant waardevol en neem je op in je standaard set van templates. Het komt ook voor dat je klantspecifieke wijzigingen doorvoert.
Met wie ga je samenwerken?
Je werkt in team Gensys Customer Support (GCS), dat bestaat uit drie Support Engineers en vijf Gensys Consultants. Jullie zijn nauw betrokken bij het Developmentteam; bij vragen waar jij en de andere Support Engineers niet uitkomen, benaderen jullie de Developers.
Dit moet je hebben voor deze functie:
- Afgeronde MBO-opleiding (niveau 4) of HBO-opleiding, bij voorkeur in de richting ICT beheer
- Bij voorkeur heb je kennis van en ervaring met IT Infrastructure Monitoring, ITIL, ICT beheer en ICT infrastructuren
- Minstens 2 jaar werkervaring
- Uitstekende beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent nieuwsgierig, leergierig, gepassioneerd over ICT en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
Dit bieden wij jou:
- Een mooi salaris vanaf €2.500 bruto p/m (afhankelijk van ervaring)
- 8% vakantiegeld
- Overwerkregeling, bonus en winstdelingsregeling
- 40-urige werkweek
- 25 vakantiedagen (+ maximaal 13 variabele dagen)
- Ruime opleidingsmogelijkheden, internetabonnementsvergoeding en mobiele werkplek
- Reiskostenvergoeding
- Laptop en iPhone
Ruimte om te groeien
Het Gensys Customer Support team is de plek om je kennis te verbreden, en op een hoger, technisch niveau te ontwikkelen. Dit komt door de diversiteit aan interessante klantomgevingen en door de vernieuwingen en innovaties binnen SPS. We hebben brede studie- en ontwikkelmogelijkheden om je kennis uit te breiden en je certificering up-to-date te houden.
Is deze functie jou op het lijf geschreven? Stuur dan een mail naar vacatures@sps.nl of vul het sollicitatieformulier in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!